SEMINARIUM Strandgatan 19, Visby. 3 juli 2019

Mediestudier i Almedalen: Annonsörerna flyr journalistiken

Sedan många år gör IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) på Mediestudiers uppdrag en mätning av hur reklamintäkterna till företag som producerar samhällsjournalistik utvecklas. Nu presenteras årets siffror.

Medverkande:
Madeleine Thor, VD IRM
Ulf Hermansson Samell, marknadschef Cabonline, tidigare på Sveriges Annonsörer
Tiina Mykkänen, VD Gotlands Media
Moderator: Lars Truedson, föreståndare Institutet för mediestudier

Läs hela rapporten:
PRESENTATION Svenska reklaminvesteringar som finansierar journalistik 2008-2018

Anmälan

"Mediestudier i Almedalen: Annonsörerna flyr journalistiken"
3 juli 2019, 8.00-8.45

TCO-landet, Lilla scenen, Strandgatan 19

Sista anmälningsdatum