SEMINARIUM zoom seminarium. 20 oktober 2020

Hur många miljoner har journalistiken tappat under annonskrisen?

De senaste tio åren har journalistiken tappat omkring en halv miljard kronor i annonsintäkter varje år. Trots att det varit högkonjunktur en stor del av tiden. På seminariet berättar Madeleine Thor, vd på IRM, hur annonsutvecklingen varit för journalistiska medier under 2019 och, vilket är nytt för i år, ger en prognos för utvecklingen under detta dramatiska 2020. Hur hårt slår corona-konjunturens fall mot just journalistiken?

Medverkande
Madeleine Thor, vd IRM
Victoria Svanberg, NWTs ägare och ordförande för TU
Patrik Vincent, vd Direktpress
Olle Lidbom, vice ordförande för Institutet för mediestudier (Norstedts Förlagsgrupp, mediepodden och bloggen Vassa eggen)
Moderator: Lars Truedson, föreståndare Mediestudier

Titta på seminariet här!

Här kan du läsa rapporten från IRM:

Seminarium – IRM för Mediestudier 2020-10-20

Här kan du se inslaget om annonsraset som sändes på svt den 20 okt

Anmälan stängd