Hur hårt faller reklamintäkterna till journalistik?
Seminariet spelades in. Titta här
Kapitlet om IRM-studien i Årsboken kan du läsa här: IRM_arsboken
Mediestudier och IRM mäter varje år hur reklamintäkterna till just nyhetsjournalistiken utvecklas. Årets siffror presenteras på ett frukostseminarium där Madeleine Thor från IRM och Olle Lidbom från mediestudiers styrelse (bl a medieponden och bloggen Vassa eggen) diskuterar siffrorna med Coops marknadsdirektör Björn Larsson och Mitt i:s chefredaktör Anna Körnung.
Vi får veta hur mycket reklamintäkterna till journalistik har fallit och diskutera det med aktörer från alla sidor av saken: Hur går resonemanget bland reklamköpare och säljare när journalistik och reklam inte längre självklart hör samman? Vad erbjuder journalistkem en reklamköpare? Och vad ger den inte?
Medverkande:
Madeleine Thor, vd IRM
Olle Lidbom, kommunikationschef Norstedts, bloggen Vassa eggen mm
Björn Larsson, marknadsdirektör Coop
Anna Körnung, chefredaktör Mitt i