Mediestudier i Almedalen: Annonsörerna flyr journalistiken
Sedan många år gör IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik) på Mediestudiers uppdrag en mätning av hur reklamintäkterna till företag som producerar samhällsjournalistik utvecklas. Här presenterades årets siffror.
Medverkande:
Madeleine Thor, VD IRM
Ulf Hermansson Samell, marknadschef Cabonline, tidigare på Sveriges Annonsörer
Tiina Mykkänen, VD Gotlands Media
Moderator: Lars Truedson, föreståndare Institutet för mediestudier
Lyssna på seminariet: Seminarium Mediestudier Annonsörerna flyr journalistiken juli 2019
Läs hela rapporten:
PRESENTATION Svenska reklaminvesteringar som finansierar journalistik 2008-2018
Anmälan
"Mediestudier i Almedalen: Annonsörerna flyr journalistiken"
3 juli 2019, 8.00-8.45
TCO-landet, Lilla scenen, Strandgatan 19