SEMINARIUM Stockholm. 17 november 2015

Reklamintäkterna till journalistik faller – men hur mycket?

Ljusgården, Tidningsutgivarna

För första gången har en studie tittat på de reklamintäkter som går till medier som producerar nyhetsjournalistik och jämfört intäkterna med övriga reklammarknaden.
Studien visar bland annat att det framförallt är under de sista åren som medier med nyhetsjournalistik halkat efter marknadens utveckling.

Den 17 november i Ljusgården på Kungsgatan 62 håller Institutet för mediestudier tillsammans med TU/Tidningsutgivarna ett fördjupande seminarium om resultaten från IRMs studie.
Kom, lyssna och diskutera med följande panel:

Madeleine Thor, VD IRM
Tobias Egge, chefsanalytiker IRM
Mart Ots, chef för medieforskningscentret MMTC på internationella handelshögskolan i Jönköping
Thelma Kimsjö, tidningschef VLT
Moderator: Lars Truedson föreståndare Institutet för mediestudier och producent för Medierna i P1

 

Anmälan

"Reklamintäkterna till journalistik faller – men hur mycket?"
17 november 2015, 15.00-16.30

Kungsgatan 62

Sista anmälningsdatum