SEMINARIUM Stockholm. 25 oktober 2016

Trots bra reklamår sjunker reklamintäkterna till journalistik

Klicka för att lyssna på seminariet i sin helhet:

För andra året har Institutet för mediestudier låtit IRM göra en studie som tittat på de reklamintäkter som går till medier som producerar nyhetsjournalistik och jämfört intäkterna med övriga reklammarknaden.
Årets studie visar bland annat att reklamintäkterna för nyhetsproducerande medier fortsätter sjunka i en allt snabbare takt, trots ett bra reklamår för övrigt.

Hur ska medierna förhålla sig till marknaden som tydligen levererar reklampengar, men inte till dem? Går det att vända? Kom på ett fördjupande seminarium om resultaten från IRMs studie.
Lyssna och diskutera med följande panel:
Olle Lidbom, medieanalytiker och kommunikationschef på Norstedts Förlagsgrupp
Madeleine Thor, VD IRM
Moderator: Lars Truedson föreståndare Institutet för mediestudier och producent för Medierna i P1
Tid: 25 oktober 2016 kl: 9.00-10.00 (frukost från kl 8:30)
Plats: Poppius journalistskola, Pustegränd 1-3, Slussen/Södermalm

Anmälan stängd