SEMINARIUM
. 24 augusti 2021
Vänder journalistikens annonsintäkter uppåt igen?
De senaste tio åren har journalistiken tappat omkring en halv miljard kronor i annonsintäkter varje år. Trots att det varit högkonjunktur en stor del av tiden. På zoom-seminariet berättar Madeleine Thor, vd på IRM, hur annonsutvecklingen varit för journalistiska medier under 2020, hur slog corona mot journalistiken? Och hur ser det ut framåt?
Medverkande:
Madeleine Thor, vd IRM
Sture Bergman, vd NWT
Tobias Lindberg, Nordicom
Moderator: Lars Truedson, föreståndare Institutet för mediestudier
Här kan du ta del av IRM-presentationen: Seminarium IRM för Institutet för Mediestudier 2021-08-24.
Inslag i tv4 nyheterna kl 22.00 24 augusti, ca 27 minuter in i programmet.
Journalistens artikel om rapporten.
Dagens media har skrivit om rapporten.