Report: Näjtiv, kånntänt, brändidd cover image
RAPPORT

Näjtiv, kånntänt, brändidd

99 Kr
Ulrika Andersson, Maria Edström, Olle Lidbom, Katarina Andersson, Peder Bonnier, Fredrik Strömberg, Eva-Maria Svensson, Elisabeth Trotzig, Jonas Nordling, Lars Truedson (red)

Länge kallades det textreklam och det var inget seriösa medier sysslade med. Nu talas det om native advertising, branded content, innehållsannonsering eller sponsrad journalistik och det är något alla stora medieföretag världen över satsar på. Är det samma sak? Och kommer det att hjälpa eller stjälpa medier och journalistik? I denna bok presenteras ett unikt experiment om hur sponsring påverkar synen på trovärdighet och saklighet hos journalistik. Här sammanfattas också forskningen om dessa företeelser. Och inte minst: här kommer aktörer till tals – både de kritiska rösterna och de som jobbar med innehållsannonsering varje dag.

Innehållsförteckningarrow_drop_down
sponsrad journalistik

Mer liknande läsning

No items found